Informujemy, że od godz. 19:00 do godz. 20:00 w dniu 29 kwietnia 2024 r. (Poniedziałek) planowane są prace konserwacyjne systemu BIP, które mogą skutkować jego niedostępnością. Przepraszamy za utrudnienia.

Biuletyn Informacji Publicznej

Ośrodek Pomocy Społecznej w Żmudzi

Dodatek z tytułu podjęcia przez dziecko nauki w szkole poza miejscem
zamieszkania przysługuje:

  • matce lub ojcu albo opiekunowi prawnemu dziecka, opiekunowi faktycznemu dziecka lub osobie uczącej się przez 10 miesięcy w roku w okresie pobierania nauki od września do czerwca następnego roku kalendarzowego;

Dodatek z tytułu podjęcia przez dziecko nauki w szkole poza miejscem zamieszkania


1) w związku z zamieszkiwaniem w miejscowości, w której znajduje się siedziba szkoły ponadgimnazjalnej
lub szkoły artystycznej, w której realizowany jest obowiązek szkolny i obowiązek nauki, a także szkoły podstawowej lub gimnazjum w przypadku dziecka lub osoby uczącej się, legitymującej się orzeczeniem
o niepełnosprawności lub o umiarkowanym albo o znacznym stopniu niepełnosprawności w kwocie 90,00 zł miesięcznie na dziecko;


2) w związku z dojazdem z miejsca zamieszkania do miejscowości, w której znajduje się siedziba szkoły,
w przypadku dojazdu do szkoły ponadgimnazjalnej, a także szkoły artystycznej, w której realizowany jest obowiązek szkolny i obowiązek nauki w zakresie odpowiadającym nauce w szkole ponadgimnazjalnej
w kwocie 50,00 zł miesięcznie na dziecko.

 

Wymagane dokumenty

Osoba ubiegająca się o dodatek z tytułu podjęcia przez dziecko nauki w szkole poza miejscem zamieszkania oprócz dokumentów wymienionych przy zasiłku rodzinnym musi dostarczyć:

  • dokument potwierdzający tymczasowe zameldowanie ucznia w bursie, internacie lub w innym miejscu zapewniającym zamieszkanie;
  • zaświadczenie ze szkoły lub oświadczenie o uczęszczaniu dziecka do szkoły;
  • oświadczenie osoby fizycznej o wynajmie lokalu uczniowi oraz dokument potwierdzający tymczasowe zameldowanie.